Krycí jméno Opus 85
Náklady na celou kampaň jdou do milionů korun. To je na poměry státní příspěvkové organizace opravdu mimořádná částka, jakou by se nepodařilo pokrýt ani ze štědrého příspěvku zřizovatele. Česká filharmonie si ji může dovolit jen díky mecenášům.
Umělecká výjimečnost orchestru, jeho tradice anebo třeba právě zahraniční úspěchy probouzí sympatie mnoha kulturně založených lidí. Proto filharmonie před třemi lety spustila filantropickou kampaň s ambiciózním cílem vybrat od nich 85 milionů. Dostala proto jméno Opus 85.
Sbírku řídilo čtrnáct vrcholových manažerů z různých oblastí – od sportu přes vědu až po marketing nebo IT, které pojí zájem o klasickou hudbu. Někteří z nich jsou letitými návštěvníky koncertů České filharmonie, a tak se rozhodli, že jí v náročném úkolu svými zkušenostmi a kontakty pomohou.
V čele Kabinetu, jak se skupina dobrovolníků pojmenovala, zasedl hokejový manažer, trenér a olympijský vítěz z Nagana Slavomír Lener. A stejně jako před 35 lety v Japonsku, i tentokrát byla pokořena i ta nejoptimističtější očekávání. „Nakonec jsme vybrali nebo získali budoucí přísliby darů ve výši více než 130 milionů korun, od drobných částek až po značné sumy, což považujeme za naprosto fantastické. Ukazuje to, že tu s námi žije mnoho štědrých lidí, pro které je klasická hudba významnou hodnotou a jsou připraveni ji podpořit,“ pochvaluje si výkonná ředitelka Nadace pro rozvoj České filharmonie Dagmar Caspe.