Dechový soubor Alinde Quintet, vítěz prestižní soutěže ARD v Mnichově, byl založen na začátku roku 2019 mladými hudebníky v Praze. „S flétnistkou Aničkou Taláckovou jsme společně hrály v různých komorních uskupeních už za dob studií na hudebním gymnáziu na Žižkově a přestože jsme se poté rozutekly na vysoké školy různě po republice i do zahraničí, nakonec jsme k sobě našly cestu zpět. Bylo to v období hledání našich prvních angažmá v orchestrech a založení souboru jsme tehdy vnímaly mimo jiné jako skvělou průpravu pro naše orchestrální hraní. Oslovily jsme klarinetistu Davida Šimečka a později se k nám přidal Kryštof Koska na hornu a Petr Sedlák na fagot,“ vzpomíná na začátky souboru první hobojistka České filharmonie Barbora Trnčíková.
Laureáti mnoha mezinárodních i národních soutěží (Pražské jaro, Mezinárodní soutěž v Chieri apod.) začali brzy sbírat také ceny ze soutěží komorní hry. Již krátce po svém založení vyhrál Alinde Quintet první cenu v mezinárodní konkurenci dechových kvintet na Bucharest International Music Competition a zanedlouho také první cenu v komorní hře v ODIN International Music Competition a třetí cenu z Mezinárodní soutěže komorních souborů OPUS. Zásadním úspěchem bylo získání třetí ceny v Mezinárodní soutěži komorní hry Carla Nielsena v Kodani v roce 2023 a účast ve finále soutěže ROSL v Londýně. Cesta Alinde Quintetu vyvrcholila v roce 2024 vítězstvím v Mezinárodní hudební soutěži ARD v Mnichově.
Členové souboru, absolventi prestižních univerzit v Londýně, Bruselu, Lublani, Lyonu, Praze a Brně, nyní zastávají vedoucí pozice v předních českých i zahraničních orchestrech, jako jsou Orchestr Národního divadla, Filharmonie Brno, Symfonickém orchestru hl. m. Prahy FOK, Münchner Symphoniker; zároveň působí v České filharmonii, Symfonickém orchestru Českého rozhlasu a Prague Philharmonia. Své orchestrální zkušenosti v minulosti získávali mj. ve věhlasných mládežnických orchestrech Gustav Mahler Jugendorchester a European Union Youth Orchestra. „Myslím, že je znát, že povětšinou působíme v orchestrech a většinou na pozicích sólových hráčů. Do ansámblu si tak přenášíme symfonický zvuk, ale zároveň i trochu ‚sólistična‘, které podle mě není na škodu, když je v omezené míře. Obecně se snažíme tvořit společný názor a zvuk; vzájemně komunikovat. Ale to je samozřejmě práce na dlouho, možná nekonečná,“ doplňuje Trnčíková.
Svůj repertoár soubor staví na věhlasných dílech pro dechová kvinteta, ale rádi často bloudí i ve vodách málo známého repertoáru, ať už z hudební historie či současnosti. Součástí jejich koncertů (a nebude tomu jinak i tentokrát) jsou často také aranže, jak ostatně ukázali také v roce 2024 při svém debutu na festivalu Pražské jaro.