Hned tři čísla programu jsou vybrána z tvorby vrcholného představitele barokní hudby Johanna Sebastiana Bacha. Na úvod uslyšíme varhany sólově v Koncertu pro varhany d moll podle Vivaldiho, BWV 596. Jak název napovídá, jedná se o úpravu třívěté skladby Antonia Vivaldiho, konkrétně Concerta grossa d moll, RV 565. Bach transkripci vytvořil během svého výmarského období, kdy přepsal pro varhany nebo cembalo hned několik koncertů Antonia Vivaldiho i dalších autorů, například také prince Johanna Ernsta Sasko-Výmarského. Sbírka varhanních koncertů, která je psána pro dva manuály a pedál, je zařazena pod katalogová čísla BWV 592–596, a vznikla pravděpodobně v letech 1714 až 1717.
Preludium a fugu e moll pro varhany, BWV 548, napsal Bach mezi lety 1727 až 1736 během svého působení v Lipsku. Je pravděpodobné, že kompozice vznikla pro varhany tamního univerzitního kostela. Pro svůj téměř patnáctiminutový rozsah je někdy toto dílo nazývané varhanní dvouvětou symfonií. Posluchače překvapí zvukově masivní preludium, na které navazuje fuga, někdy pro svůj chromatický melodický pohyb v počátečním tématu označovaná „klín“.
Bachovo zhudebnění Agnus Dei ze Mše h moll, BWV 232, zazní v úpravě pro křídlovku a varhany od sólisty dnešního koncertu Waltera Hofbauera. Křídlovka je nástroj z rodiny trubek, který má širší a kóničtější trubici, jeho název se odvozuje z pozice „na křídle“ ve vojenských kapelách. Jemný sametový tón křídlovky se dobře hodí pro interpretaci melancholické nálady Bachovy původně altové árie g moll. Přestože své vrcholné dílo, Mši h moll, Bach dokončil rok před smrtí v roce 1749, využil i částí ze svých dřívějších kompozic. V případě zhudebnění Agnus Dei (Beránku boží) převzal Bach hudbu árie „Entfernet euch, ihr kalten Herzen“ (Odstupte, vy chladná srdce) z dnes ztracené svatební serenády z roku 1725. Zřejmě si této své árie cenil, neboť víme o tom, že v případě Agnus Dei šlo už o druhé využití této hudby. Stejně tak se s textem „Ach, bleibe doch“ objevuje v oratoriu k Nanebevstoupení Páně z roku 1735 Lobet Gott in seinen Reichen, BWV 11.